Tuesday, July 27, 2010

PROGRAM KEEPING ME SAFE


Program Penjagaan Diri Saya (Keeping Me Safe) telah dianjur bersama oleh Komiti Belia Pelaksana Zon 1 Babagon dan Pusat Belia Kota Kinabalu (Good Sheperd). Seramai 41 orang belia berumur dari 13 tahun hingga 18 tahun telah menjayakan program 3 hari 2 malam yang diadakan di Dewan Sts. Peter & Paul, Babagon. 3 orang penceramah dari Good Sheperd iaitu Amy, Mary Anne dan Evelyn berjaya menyampaikan ceramah mereka dengan berkesan. Daripada survey yang diadakan, rata-rata peserta memilih Amy sebagai penceramah terbaik. Krew-krew Kami Sedia Bantu juga bertungkus-lumus sepanjang 3 hari.

Antara sesi diadakan yang diadakan ialah:

1. Hak-hak & Tanggungjawab Saya,
2. Saya, Diri Saya & Tubuh Saya,
3. Risiko,
4. Membuat Keputusan,
5. Mengenai Diri Saya,
6. Kemarahan & Keganasan,
7. Perhubungan Yang Sihat,

Program diakhiri dengan ucapan penutupan oleh mantan Pengerusi Komiti Pastoral Zon 1 Babagon, En. Roger Sampil. Diakhir kempen, Krew KSB mengadakan konsert mini bersama para peserta. Cukup meriah suasana di dewan semasa penutupan program. Rata-rata peserta seronok dan berpuas hati dengan layanan krew KSB dan sesi yang disediakan oleh Good Sheperd. Syabas kepada semua yang terlibat.

No comments:

Post a Comment