Friday, July 16, 2010

ROADSHOW KBP INDUK KE KG. TIMPANGOH


Pada 04hb Julai 2010 yang lepas, Team KBP Induk Zon 1 Babagon telah mengadakan lawatan ke Chapel Christ is Risen, Kg. Timpangoh, Babagon yang juga merupakan lawatan kedua Team Induk selepas melawat Chapel St. Stepehen, Kibunut.

Objektif utama 'roadshow' kali ini ialah:

1. Memperkenalkan barisan kepimpinan KBP Zon 1 Babagon 2010/2011
2. Taklimat Penampang Youth Day 2 di Kinarut
3. Taklimat Pesta Belia Keuskupan di Kota Kinabalu
4. Taklimat aktiviti KBP Zon 1 Babagon

Dalam 'roadshow' ini juga, Team Induk turut mengiringi perjalanan liturgi minggu dengan koir. Selain mengadakan taklimat, Team Induk sempat beramah-mesra dengan belia-belia Kg. Timpangoh melalui 'games' yang telah disediakan. Suasana cukup meriah dan riuh dengan sorak-sorai belia yang hadir semasa 'games' berlangsung.

Dalam sesi perkongsian salah satu rakan iaitu Nestor Gupok dari Kg. Babagon dan Judoh Siting dari Kg. Timpango telah memberi perkongsian mengenai perjalanan pelayanan belia mereka. Selain itu, Kat. Benjamin Suling dari Kg. Timpangoh juga diberi peluang untuk membuat perkongsian dan memberi nasihat berguna kepada para belia. Sepanjang sesi berlangsung, jurucakap Team Induk pada hari itu, Baxter Collin berjaya menghidupkan suasana dengan gelagat dan telatah spontannya.

'Roadshow' tamat dengan sesi makan tengahari. 'Roadshow' seterusnya adalah di Chapel Christ is King, Kg. Kipouvo. Namun, masa dan tarikh belum ditetapkan.

Team Induk: Melly Lingkuman (Koordinator), Baxter Collin (Asst. Koodinator), Clarice Sampil (Setiausaha), Nestor Gupok (Pen. Setiausaha), Leslie Justin (Bendahari), Sonny Jeli, Donna Peter, Roriano Engkim dan Rachell Kuanching.

Team Sokongan: Mc Ervine Michael, Oliver Simon, Rudy Chok, Wilber John, Florina Lily Jelbin, Davey Dinis, dan Meldry Mikin.

Tidak hadir: Marcus Tunal, Alevianna Gidius dan Johned Disius


No comments:

Post a Comment